dimecres, 31 de gener del 2018

ESCRIPTORES I POETES. UN RECORREGUT: Gràcia Jiménez i Anna Aguilar-Amat (10)








Trencant desordres arredoniré el caos
singular, enfollit, destrellatat, perfecte.
Molts com jo, ara o ahir, o en Mai Més
hauran sentit l’amplitud detallada
de la ciutat en ombres.
Faré filera per prendre comunió
amb l’espai carregat de sobtats esperits
que dansen contra el vent.
I malgrat tot em trobaré isolada
en el mes de novembre
d’un Alacant exhaust.



Quadern del vent (2005), Premi de Poesia Gata de Gorgos 2005.


a la xarxa







Rebaixes

Lentament m'he tornat a despullar davant
d'aquell altre mirall del provador,
les proporcions perdudes. He vist que uns quants
mots tendres teus s'havien quedat agafadets
als voravius del meu sostenidor. I uns petits
esquiadors han relliscat fent ziga-zagues i
gatzara d'orxata per les meves espatlles: eren
les teves bromes. I allò que sóc difícil i un
parell més de mocs han rebotat al tamboret amb
un soroll de penjarobes. Un sobre l'altre els
tres vestits discrets que he triat amb desmai a la
botiga per si agradar-te fóra una cosa necessària.
Semblen records de noies; de vegades les veig en
passarel·la per la teva mirada bellugant les
caderes i les denes brillants del teu desig. No
els sóc hostil: els seus humors t'han conduït a mi.
I imagino altres dones, a les quals precedeixo i
somric: l'oreig tebi als cabells de la meva cançó.
Veig les veus... "La cremallera domina, els botons
fan bossanyes..." La banalitat sona igual en europant.
N'he triat un que deixaré a l'armari fins el dia que et vegi.
Als altaveus Gardel.
A la caixa un garbuix i xereca d'adolescents de
professió i gent rica i jo com una nena amb un ram
de clavells embolcallat amb paper de diari.
Ja veig que no és poètic. És només una història
vulgar (i tan petita) de com passo les hores que
et segueixen a tu. Com un cristall de sucre girant
a la sínia d'una tassa per la força centrípeta que
algú fa en remenar. Mica en mica em desfaig sense
el perdó que em fes desaparèixer i em transformo en
te amb gel, amb la esperança enterbolida que la set
de la pressa em regali un altre instant, em deixi
la propina d'un matí repetit,
la propina d'un matí repetit
de petons. 



a la xarxa i més...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada