dilluns, 1 de gener del 2024

Reflexions en veu alta d’un any acabat

No sé a la resta de gent però jo necessite estar sempre engrescada en alguna cosa. Cada vegada que comença un any nou, m’agrada marcar-me alguna fita. Per això en començar el 2023 i veient el panorama que tenia al davant, de desànim, vaig decidir, per animar-me, presentar-me a un concurs literari. Massa temps escrivint sense veure resultats. Els escriptors escriuen per ser llegits, no per guardar-se’ls en un calaix.

Casualment se’m van creuar les bases d’un concurs que s’adequaven a les meues possibilitats. Tenia l’escrit, només calia polir-lo. I temps de sobra per fer-ho. Arribada la data el vaig enviar seguint les passes que indicaven.

Em feia il·lusió guanyar-lo, tot i que sé que amb tanta gent com es presenta a premis, precisament, haurien de triar el meu relat. L’única cosa que em va compensar és que almenys mentre ordenava aquell text per a enviar-lo, vaig recuperar la il·lusió, i això ja és un punt a favor. I sí, la intenció era guanyar-lo. La convocatòria s’acabava el dia del meu aniversari, el deneu de juny, vaig pensar que podria ser el millor dels premis possibles. Però, llàstima, no va ser així.

I animada com estava se’m van tornar a creuar unes altres bases. Em vaig tornar a presentar. El resultat, ho podeu endevinar. No vaig rebre cap telefonada. Anava ja a caure altra vegada en el desànim quan em vaig fixar amb l’anunci des de la Biblioteca Publica de Tarragona d’un taller d’escriptura, el mes d’agost. Recordeu la calor que va fer el mes d’agost? Per si ho heu oblidat, va fer molta calor. No sabíem on clavar-se. L’aigua de la mar recalfada, i que dir de la de les piscines. Els migdies, llargs i calorosos, els vaig passar escrivint, fins que en baixar un poc el sol se n’anàvem a banyar-se a la piscina, que no a refrescar-se. I el resultat? La moderadora, Ester Enrich Coma, ens va fer passar un mes ben divertit a tots els qui estàvem, escrivint un relat a sis mans. Un el començava, un altre el continuava i un altre l’acabava. M’ho vaig passar la mar de bé. Sobretot veient el resultat dels textos i les derives que havien tingut. Tant bé, que em vaig tornar a apuntar el mes de setembre, el d’octubre, el de novembre, el de desembre. I per al de gener ja he presentat la sol·licitud. Ja vos diré.

Enguany, 2024. Estic engrescada del tot.


De concursos, de moment, res.  




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada