dilluns, 20 de maig del 2013

BENVINGUDES LES BONES NOTICIES POÈTIQUES

A hores d'ara encara em trobe pels carrers d'Oliva amb el ressò de les seues veus poètiques, i per poc, que no me n'he anat ja camí d'un altre poble, quan m'he creuat amb una noticia que m'ha omplit d'emoció, Àngels Gregori ha guanyat els Jocs Florals de Barcelona del 2013, els titulars parlen de la noticia, però també he cregut escoltar les paraules emocionades de l'Àngels en una entrevista que li han fet a Núvol, veient el seu rostre m'imagine com estarà de contenta.

Des d'ací enhorabona, Àngels! Quines ganes de veure publicat el poemari i de tenir-lo a les mans per llegir-lo i així poder continuar amb el passeig mamprès per aquestos carrers olivans que són un goig. De moment m'acontente amb un poema extret del Llibre de les Brandàlies, per anant fent boca:
 

Seguiré complint anys
com qui demana una copa
i la pren ben de pressa,
perquè sé que el temps,
igual que el gel,
es fondrà aviat.
I si tinc la pell verda
és perquè,
com la fruita collida d'hora,
encara estic un poc tendra.

Àngels Gregori (2007) Llibre de les Brandàlies. XIV Premi de Poesia Ausiàs March de Gandia. Edicions 62.


Però, però encara no m'havia acabat de sacsejar aquesta bona noticia, i n'he rebut una altra no menys satisfactòria i agradable, Toni Espí acaba de guanyar el VIII Premi de Joan Perucho de poesia que se celebra en la Vila d'Ascó amb “El grum i la morca” serà cosa de llegir aquesta al·legoria de la vida exemplificada en el procés que va de la flor de l'olivera a l'oliva, i del procés de l'oli a la morca. 

I una xicoteta mostra que he trobat en el poemari Reconstrucció on ja s'albira el tema tractat en el que acaba de guanyar,
 

L'HOME-ARBRE

3
De les oliveres que vas plantar,
he tastat una oliva.

I se m'ha omplit la boca
d'un regust amarg i aspre
que m'ha perdurat fins al vespre.

Com perviu, encara aspre,
el record de ta mort
tan amarga.

Antoni Espí Cardona (2007) Reconstrucció. XVII Premi Comas i Maduell de poesia (Premis literaris Ciutat de Tarragona 2006). Cossetània Edicions.


Olives de collita pròpia i fotografia del meu album particular.

1 comentari:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ mua hàng mỹ từ dịch vụ order hàng mỹ hay nhận mua nước hoa pháp từ website nổi tiếng hàng đầu nước Mỹ mua hàng ebay ship về VN uy tín, giá rẻ.

    ResponElimina