diumenge, 18 de juny del 2023

Dos poetes: Àngels Gregori i Josep Lluís Roig


 

Les llibreteres d'Ambra tenen això, que tan sovint com poden promouen activitats com ajuntar dos poetes olivenses com Àngels Gregori i Josep Lluís Roig i que  Teresa Pascual siga la que els presente. Tots tres noms ben coneguts entre l'àmbit literari de la Safor i més enllà per dialogar sobre poesia. Una vesprada de fabula.

 


 

Una música per a Brines

 

Dona’m una època d’entreguerres.

No hi distribuiré res de nociu

ja saps que tinc un lloc al cor on tu hi caps

i un apartament amb vistes a Salt Lake City.

Allà just ahir vaig somiar

que em  trucaves a deshora en la nit.

Em parlaves d’uns ocells en un vers

que acabaves d’escriure. Sonava la música.

I de sobre Elizabeth Bishop em cantava a l’orella

un poema des de Samambaia, a Petropòlis,

qquell  Salzburg tropical on Stefan Zweig

va viure els últims dies abans del triomf nazi.

Ni una sola mudança. Ni cap cotxe blindat.

Un edifici sòlid, el de la nostra infantesa.

 

Jazz. Àngels Gregori. Edicions Proa. Barcelona, 2023

 

 

21

 

L’arbre no és de la mà                que l’ha talat

sinó del bosc;                   així com no és la mort

de qui mor, ni dels cucs,    sinó dels vius

que poden veure el buit,    com camina en la vida,

el buit, com per inèrcia.     Perquè el cadàver

mai no torna a ser arbre    talat sinó que és bosc

i és de tots però meu,                 també meu dins del bosc.

Així, parlaré d’ell     que és com contar

el buit que habita en mi.

 

La fam tendra. Josep Lluís Roig. Premi Maria Beneyto. XL Premis Literaris Ciutat de València.

 


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada