dilluns, 8 de juny del 2020

VERSOS PER AL GAUDI(1)


Les darreres setmanes he tingut molt present una professora, de la qual no recorde el nom, que fa uns quants anys, en les primeres trobades presencials que des de la UOC, organitzaven en la Universitat de Bellaterra, cada canvi de semestre, en Barcelona, a les quals vaig assistir comentava que abans d'anar-se'n a dormir tenia el costum de llegir poesia i des que ho va començar a fer dormia millor. Potser més d'un pot pensar que es tracta de tractaments dubtosos que no diuen res. Però per provar que no siga. Si llegir poesia ens indueix a adormir-nos només posar el cap al coixí, perquè no creure en aquesta teràpia miraculosa?.
Jo, personalment, ja fa temps que ho practique i si no recorde malament en alguna altra entrada al blog n'he fet esment. A la capçalera del llit tinc un bon grapat de llibres de poesia, i moltes nits, en especial, les darreres setmanes abans de clavar-me dins del llit mirava els títols i n'agafava un, tot seguit plantava el coixí i m'asseia a llegir. Un poema, dos o potser tres segons la llargària, en un tres i no res els ulls se'm tancaven sense voler. Quan això passava deixava el poemari i les ulleres a la tauleta de nit, posava el coixí en posició de dormir, m'estirava cap avall, apagava el llum, em col·locava ben còmoda i en un obrir i tancar d'ulls ja no n'era conscient de res.

JUNY

Els meus dies millors tenen penombra
a les finestres. Posem que siga juny.
Posem que les falcies volen ran
de façanes, amb deliri,
capaces d'emular en el vertigen
de cada xiscle l'èxtasi de la mort.
Posem que els versos m'acullen en carn viva,
que hi ha algú més enllà de mi que sap
el meu anhel de conquesta i s'obri
d'esperances.

Que es diga port o full és el mateix:
un miratge constant de riba a l'espinada,
d'aroma a cos de pescador
i tants deliris consagrats al mar.

Tots els noms de la pena. Maria Josep Escrivà. Editorial Denes, Poesia Edicions de la Guerra, València.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada